Cat de mult isi merita popularitatea brandul Apple

Apple este bine cunoscut pentru produsele sale inovatoare, intuitive, cu design deosebit si software de calitate. Statutul de cea mai valoroasa companie din lume, de companie cu cea mai mare piata de capitalizare se datoreaza in mare parte excelentei in domeniul sau.

Dar intr-o lume in care smartphone-urile si tabletele abunda si majoritatea ofera fie produse similare fie cu aceeasi functionalitate si utilizare, ce face ca produsele Apple sa fie atat de populare si de dorite?

Din punct de vedere sociologic, ingredient cheie pentru succesul economic al Apple este unul despre care se vorbeste foarte rar, desi este unul cu care majoritatea dintre noi interactioneaza zilnic, indiferent daca avem sau nu propriile produse Apple. Este un ingredient intangibil care exista in cultura si in mintea noastra si care este deosebit de puternic: Apple, un brand de 118 miliarde de dolari.

In 2014 Apple a fost distins cu titlul de cel mai valoros brand din lume de catre Interbrand, o agentie de conducere branding, pentru al doilea an la rand. La alcatuirea acestui clasament Interbrand calculeaza prin luarea in considerare a profitului economic, masura in care cererea clientului este influentata de marca asupra altor factori cum ar fi pretul, comoditatea sau caracteristici ale produsului, loialitatea clientilor si probabilitatea ca brandul va continua sa existe in viitor.
Dar ce este mai exact un brand si de ce valoreaza Apple atat de multi bani? Potrivit expertilor, un brand este o viziune, un vocabular, un ethos corporativ si o poveste, dar cel mai important, este o promisiune.

Desi intangibil, brandul este infuzat in toate aspectele unei societati de cultura, de comunicatii, produse si servicii. Acesta functioneaza la conectarea unui profit la lumea exterioara si pentru consumatori, dar in cele din urma, el exista numai in mintea consumatorului. Este suma totala a experientei unei persoane cu o companie, plus publicitate, angajati, precum si a produselor sau serviciilor pe care le ofera.

Daca vrem sa intelegem ce anume face Apple atat de popular, trebuie sa intelegem ce anume promite compania. In acest sens, s-au facut studii de publicitate privind activitatea Apple din 1976 pana in prezent. Utilizarea continutului metodei de cercetare a analizat temele, valorile, ideile si prezentarile din anunturile Apple.

Iar rezultatele au fost foarte clare si ajuta la explicarea popularitatii Apple. Concluzia este ca marca promite clientilor abilitatea de a se imbogati si a se exprima artistic si intelectual, folosind aplicatii pentru a crea prezentari audio-vizuale, pentru a compune si a efectua muzica sau pentru a ghida o petrecere eleganta. Sugestia este ca, prin utilizarea produselor Apple in acest fel, se poate inlocui o identitate bogata cu un capital cultural de dorit.

Leave a Reply

Your email address will not be published.