Ford Mondeo MK 3 si modul in care a fost primit pe piata auto

Modelul Ford Mondeo MK III a fost lansat de Ford in octombrie 2000. Acest Mondeo a fost considerabil mai mare decat predecesorul sau si, desi Ford si-a abandonat tema de design New Edge pentru a doua generatie, a fost primul lor vehicul care a beneficiat pe deplin de masina conceptului Prodigy.

Acest lucru i-a dat un efect de ansamblu pe care multi critici l-au considerat mai compact si mai matur, insa mai putin distinctiv.

Doua dintre cele mai mari puncte slabe ale vechiului mode, spatele inestetic si versiunea necompetitiva diesel au fost modificate. Spatele a fost modificat si a primit o noua forma, iar motorul a fost inlocuit cu noul Duratorqmotor diesel.

Designul de baza al sasiului si al suspensiei a fost preluat din generatia anterioara, ceea ce a insemnat ca masina a continuat reputatia predecesorului sau pentru manevrarea usoara.

Ford a acordat o atentie deosebita interiorului de la a doua generatie Mondeo si a fost primul mare producator american care a reactionat la noul standard stabilit de Volkswagen.

Ford a renuntat la interiorul rotunjit in stilul american din prima generatie si a dezvoltat un design „german” mai sobru, care nu numai ca parea mai sofisticat, dar, mai important, era de o calitate superioara datorita utilizarii de materiale mai scumpe.

Ca si in cazul predecesorului sau, siguranta oferita a fost cel mai puternic criteriu care a generat vanzari uriase pentru modelul Mondeo 2000.

Cu o caroserie si mai puternica, Ford a introdus asa-numitul „Sistem de protectie inteligenta” (IPS), care a utilizat o gama de senzori „inteligenti” bazata pe o retea neurala, pentru a decide cea mai buna combinatie de dispozitive de siguranta, astfel incat airbagurile sa sara preferential in functie de natura accidentului.

Pentru a spori siguranta activa, toate modelele au fost echipate cu frane antiblocare si distributie electronica a fortei de frana, cu program electronic de stabilitate(ESP) disponibila ca optiune. Ford Mondeo a primit in anul 2002 titlul de una dintre cele mai sigure masini conform tetelor.

Cu toate acestea, testele  realizate pe Mondeo au descoperit ca protejeaza pasagerii mai putin bine decat competitorii sai de baza ( Vauxhall Vectra, Citroën C5, Toyota Avensis , Volkswagen Passat ), obtinand un nivel de clasa cu patru stele mai mic. Ford a reproiectat o parte din masina si supus masina din nou la teste, insa scorul obtinut s-a mentinut.

Mondeo 3 este  cel mai popular automobil din Marea Britanie din clasa sa si a detinut aceasta pozitie in fiecare an incepand cu 2001, desi aceasta masina a scazut usor in popularitate in timp.

A doua generatie Mondeo nu a fost vanduta niciodata in Australia , deoarece Ford Australia a sustinut ca segmentul pietei era in declin. Cu toate acestea, in Noua Zeelanda , a fost votata Masina Anului in 2002.

In prezent, se mai gasesc inca piese auto pentru Ford Mondeo 3, 1.8 16V la preturi foarte bune iar masinile inca sunt prezente pe strada, o dovada a rezistentei lor. Toti utilizatorii spun ca atunci cand piesele sunt schimbate la timp, masina functioneaza impecabil in ciuda varstei sale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *