Succesul in industria alimentara sta in ambalare
Nu cumparati echipamente de productie, cheltuiti banii pe lansarea de noi produse este unul dintre sfaturile pe care specialistii din industria alimentara le dau tot mai des pe tema ambalarii produselor.
Raspunsurile lor dau de intels ca cel mai intelept pentru antreprenorii din alimentatie care sunt la inceput de drum cu produse pentru supermarket-uri si doresc sa-si creasca afacerea, e bine sa se fereasca de costurile unei instalatii de productie.
Jack Marcus, un om de afaceri care are experienta in industria de ambalare a subliniat ca nu exista nici un raspuns simplu si a indicat o serie de intrebari care ar trebui sa fie puse inainte.
Impreuna cu societatea de ambalare va trebui sa stabiliti cine cumpara si gestioneaza ingredientele si inventarierea echipamentelor de ambalare. I
n cazul in care ei sunt cei care se ocupa de toate tie iti ramane doar sa decizi asupra stocurilor de siguranta, depozitare si costuri si sa decizi daca esti capabil sa utilizezi ingredientele si specificatiile comune altor producatori, cum ar fi, de exemplu, sarea granulata.
Cat de previzibila este cererea pentru produsul dvs si cat de mare este avansul pe care sunteti dispus sa-l blocati cu privire la programul de productie?
Ai sau stii care este lungimea optima de productie?
Partenerul ambalator detine deja echipamentele horeca alimentare si pot acestea sa fie folosite exact asa cum sunt?
Materialul de ambalare cu care lucrezi se ruleaza pe masinile lor?
Ce materii prime, in proces si produs finit de analiza aveti nevoie?
Cum veti instrui angajatii colaboratorului privind standardele senzoriale pentru trecere a produsului?
Cum veti rezolva problema cererilor de produse la urgenta si stabili ca partenerul care vi le ambaleaza are resursele necesare, atat ca masini, cat si ca personal pentru a se ocupa de productie si in ce costuri?
Daca aveti nevoie de tiraje mici pe un program imprevizibil costurile vor fi foarte mari. Va fi acest lucru sustenabil pentru afacerea ta?
Te-ai gandit sa ceri ambalatorului sa lucreze pe doua oferte de cost?
Ei dezvolta costurile de fabricatie, urmand ca tu sa te descurci cu orice altceva, de exemplu, cumpararea tuturor materialelor si livrarea lor pe un camion pe baza evaluarii, cerandu-le sa detalieze toate detaliile si pierderile.
Si, in final, nu uita sa adaugi costul integral si majorarile in cazul in care ambalatorul face tot, acesta putand varia de la 20 la 50 la suta, in functie de toti factorii de mai sus.